marți, 5 martie 2013

Caught in the Middle


Era una dintre persoanele despre care ajungeai sa te intrebi de ce ai cunoscut-o. Insemna un ghem mic-mic de bucurie, intre o groaza de intamplari fara sens.

Am vazut-o pentru prima data intr-o noapte cu luna plina, imensa, in timpul unei petreceri imbibate cu alccol. Radea cu nonsalanta de ea, varsase un pahar pe pantalonii albi. Mi-au ramas in minte dintii ei luciosi si zambetul plin, real. Pentru mine era genul ala de zi proasta, in care te relaxai obligat-fortat intr-o atmosfera de libertate, ingrijorare si speranta pe care doar un student cu 5 restante o-ntelege. Dansa frenetic pe o melodie dizgratioasa, un amestec de zgomot si ceva versuri neclare. Nu stiam daca ii place sau daca se prosteste. Cum naiba aveam sa ii atrag atenta, cand eram cel mai mare loser de la petrecere? Cu paharele n-aveam nicio sansa, nu eram deloc expert in a bea cu cap si stil. Cu fizicul, nici atat, eram mediocru. Poate umorul m-a salvat, caci m-am dus la ea cu o gluma, habar nu am cat de buna, dar a ras. Ne-am asezat firesc pe canapea, de parca ne stiam, si-am inceput sa vorbim despre vin alb. Imi spunea ca nu ii place, ca prefera berea. Mi se parea atat de originala, la vremea aia, o fata care sa bea bere! Ma cucerise, desi nu stiam decat asta despre ea. Apoi mi-a zis ca e studenta la Arte. Interesul atinsese cote ametitoare. Am stat ceva ore de vorba despre nimicuri, mancand alune si fredonand pasaje de melodii, cu lumina lunii batand fix pe capetele noastre.

In mintea mea deja apareau o gramada de intrebari, ma gandeam cum sa o invit a doua zi la un cico, inainte de asta sa ii cer numarul, eventual sa ne sarutam. Iulia o chema. Abia pe la jumatatea noptii mi-a zis, iar eu uitasem sa ma interesez. Vazand cum incepe sa rasara soarele, nu stiam daca eram indragostit, fericit sau doar beat si ma intrebam prin ce minune divina inca mai era langa mine palavragind. Stiu ca ne-am jucat biliard, m-a batut mar. Tocmai ce-am zis ca eram loser. Imi aduc aminte totusi printre rasete si glume pe care le faceam pe seama celorlalti cateva franturi de idei de-ale ei... Imi spunea cat de mult ii place sa citeasca, planul ei era sa faca totul in jurul ei mai frumos, nu mi-a zis si cum. Dar m-a facut sa cred ca o sa reuseasca. 

Dupa seara aia nu ne-am revazut decat 3 saptamani mai tarziu. Desi mi-a dat numarul ei, in toata euforia aia am pierdut biletelul pe care-l scrisese. Pe ea am cautat-o peste tot, am intrebat fiecare prieten daca o stie, macar din vedere, am mers de zeci de ori pe strada pe care statea si amicul comun, in speranta ca o sa apuc sa o mai vad. Nici el nu stia despre cine vorbesc, si care Iulia mi-a ramas intiparita in memorie. Iar eu nici macar nu mai tineam minte unde statea, sau daca era din Bucuresti. M-am impacat cu gandul ca n-o s-o mai intalnesc, dar m-am inselat.

O zi neobisnuit de calda de sfarsit de august m-a gasit pe plaja, sorbind dintr-o cola rasuflata, pierdut in cine-stie-ce ganduri tipice mie. Si atunci m-a lovit rasul ei inconfundabil fix in urechi. M-am ridicat buimac si am analizat rapid plaja. Intr-un final, am vazut-o: purta un turban imens, colorat, si un costum de baie rosu. Am vrut sa evit un moment penibil dar nu am reusit. M-am dus la ea cu un zambet exagerat de larg pentru situatia in care ne gaseam si am abordat-o cu un “Ce faci, baaaai?”. S-a uitat la mine si pentru cateva secunde nu avea nici cea mai vaga idee cine eram. Persoana cu care era s-a carat imediat, iar ea a ramas acolo privindu-ma circumspect. I-am facut un rezumat al povestii, al partii in care ne cunoscusem, evident nu al celei in care o cautasem ca un zabauc. Si-a amintit, spre bucuria mea, seara respectiva.  Mi-a povestit ce-a mai facut de cand nu ne-am vazut si mi-a zis ca peste cateva saptamani o sa vina inapoi in Bucuresti, caci se cam plictisise in Bacau si urma sa inceapa si facultatea. “Buuun, deci e moldoveanca si o sa vina in the hood. Perfect, am tot timpul din lume sa o scot la cafele si la plimbari nocturne.” Am mai stat putin de vorba, apoi ea s-a dus la cazare sa doarma de pranz. Fusese in Stuf pana dimineata, iar acum o molesise caldura si voia sa leneveasca putin. N-am vrut sa fiu insistent, de fapt am vrut chiar sa joc cartea aia a nepasarii si i-am aruncat un “Ne mai vedem pe aici”. A plecat brusc fara sa mai spuna nimic. Bineinteles ca imi venea sa imi trag doua palme ca iar lasasem la voia intamplarii o eventuala intalnire, dar de data asta aveam o oarecare siguranta ca macar suntem pe teren comun. Ca sa n-o lungesc cu detalii, dupa cele cateva zile pe care le-am petrecut in Vama amandoi, am hotarat sa ne vedem in Bucuresti si sa vedem ce iese.

Ce-a iesit a fost cea mai intensa perioada pe care-am trait-o pan-acum. In ea mi-am gasit, pentru un an si-un pic cel mai apropiat prieten. Am fost camarazi de excursii, de club, am umblat prin tot felul de locuri noi, in care amandoi cautam o particica din ceea ce credeam ca suntem, am intrat si in rutina, dar cumva ma surprindea in fiecare zi cu cate ceva, am impartit acelasi pachet de Kent si ultima cescuta de cafea in dimineatile in care ne grabeam la un examen, am urmat-o pe la tot felul de petreceri unde n-as fi avut de fapt ce cauta, m-am modelat putin dupa cum era ea, dar nu pentru ca nu m-ar fi iubit altfel, ci pentru ca imi promisesem sa aleg mereu altceva decat ce-mi spune al saselea simt. Stiam ca o sa vina o zi in care o sa ne indepartam si ca o sa imi lipseasca mult timp dupa aceea, dar am preferat sa ma bucur doar de faptul ca atunci, fix in momentul ala, era ce-mi trebuia.

Cele mai dureroase despartiri sunt chiar alea in care nu spui de fapt nimic, nu primesti sau nu dai nicio explicatie si nimeni nu misca niciun deget ca lucrurile sa fie altfel. Nu am ramas decat cu niste poze, un tricou “de casa” de-al ei si foarte multe amintiri frumoase, dar la vremea aia dureroase. Am avut dupa Iulia cateva relatii, unele pasagere, altele mai lungi, dar deseori ma surprindeam gandindu-ma la ea, chiar si in momente in care nu era nimic in jur care sa ma duca macar putin cu gandul acolo.

Dupa mult timp mi-am dat seama de ce o cunoscusem de fapt. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu